درآمد ميلياردي هند از صادرات صنايع‌دستي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 28
نویسنده : مولوی
با ثبت ركوردي جديد، «هند» دو و نيم ميليارد دلار از محل صادرات صنايع‌دستي، درآمد كسب مي‌كند.

به گزارش ايسنا، روز گذشته يكي از مسؤولان «شوراي توسعه‌ صادرات صنايع‌دستي هند» كشور «هند» از ثبت ركورد جديدي با درآمد دو‌ و نيم ميليارد دلار اين كشور از محل صادرات صنايع‌دستي هند به ديگر كشور‌هاي جهان خبر داد كه حاصل آن رشد 61 درصد صادرات صنايع‌دستي هند در سال 2010 خواهد بود.

بخش اعظم صنايع‌دستي توليد شده در هند به كشور‌هاي اروپايي و آمريكا صادر مي‌شود كه حاصل آن ايجاد يك بازار دو ميليارد و 200 ميليون دلاري براي صنايع‌دستي هند در اين كشورها بوده، با اين وجود دولت هند قصد دارد تا در سال‌هاي آتي بازارهاي‌ جديدي براي صنايع‌دستي اين كشور در ديگر كشور‌هاي جهان بويژه كشور «استراليا» ايجاد كند.

هند كشوري غني از لحاظ سنت، رنگ و زبان است و اكنون به لطف توليدات و صادرات روبه فزوني صنايع دستي، ‌آثار هنري دست‌ساز اين كشور در سراسر جهان به‌چشم مي‌خورند.

بهره‌گيري از چوب، سنگ، فلزات مختلف، شيشه، گل و حتا سراميك سبب شده است كه صنايع دستي اين سرزمين در سطح جهان بي‌همتا باشد. گلدان، شمعدان، قلمدان و ظرف‌هاي دست‌ساز از جمله وسايلي هستند كه در صنايع دستي هند ديده مي‌شوند.

درآمد صادرات صنايع دستي در كنار فرش دستباف در طول سال‌هاي 1999 تا 2000 ميلادي مبلغ 1277 ميليون دلار آمريكا بود و در طول اين سال‌ها، سهم كل صادرات صنايع دستي هند در سطح جهان 6.8 درصد رشد داشته است.

امروز صنايع دستي هند با توليد و صادرات انبوه، طرفداران بسياري پيدا كرده و جايگاه مناسبي را در بازارهاي بين‌المللي در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

صنايع دستي چوبي هند به‌شكل تراشيده‌شده و رنگ‌شده در شكل‌هاي متنوع وجود دارند و در ساخت آن‌ها از چوب‌هاي مختلف جنگل استفاده مي‌شود. در صنايع دستي سنگي اين كشور نيز از سنگ صابون، گرانيت، سنگ‌هاي شني و سنگ‌هاي قيمتي استفاده مي‌شود. همچنين صنايع دستي فلزي نيز با بهره‌گيري از طلا، نقره، پلاتين، فلزات سفيدرنگ و آهن ساخته مي‌شوند.

شيشه‌ها نيز در رنگ‌هاي متنوع در كنار تركيبي از خطوط مختلف به‌كار مي‌روند. مجسمه‌هاي دست‌ساز با استفاده از فلزات، سنگ‌ها و چوب توليد مي‌شوند. جواهرات هندي نيز از صنايع دستي پرطرفدار اين منطقه هستند كه در ساخت آن‌ها فلزات و سنگ‌هاي گران‌بها به‌كار مي‌روند.

در كشور هند، حدود يك ميليون نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم به توليد صنايع‌دستي اين كشور اشتغال دارند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: